tagasi

Teie keha püüab teile midagi öelda

Kas olete kindel, et saate kätte endale vajaliku vitamiinikoguse? Vitamiinipuudus võib ilmneda füüsilise sümptomina, mida on lihtne ära tunda, kui teate, mida otsite. Siin on meie kontrollnimekiri vitamiinipuuduse tuvastamiseks!

Vitamiinipuudus võib avalduda mitmete erinevate sümptomitena. Et olla terve, on oluline saada kätte kõik vitamiinid, mida vajate.

A-vitamiin

Aitab kaasa järgmiste kehaosade või -toimingute normaalsele talitlusele: nägemine, nahk, limaskestad ja immuunsüsteem.

Vitamiinipuuduse sümptomid:

B1-vitamiin (tiamiin)

Aitab kaasa järgmiste kehaosade või –toimingute normaalsele talitlusele: süda, närvisüsteem, energiatootmine ja vaimne talitlusvõime

Vitamiinipuuduse sümptomid:

B2-vitamiin (riboflamiin)

Aitab kaasa järgmiste kehaosade või –toimingute normaalsele talitlusele: nahk, nägemine, ainevahetus, närvisüsteem, limaskestad ja punased verelibled.

Vitamiinipuuduse sümptomid:

B3-vitamiin (nikotiinamiid/niatsiin)

Aitab kaasa järgmiste kehaosade või –toimingute normaalsele talitlusele: nahk, limaskestad, ainevahetus, vaimne talitlusvõime ja närvisüsteem.

Vitamiinipuuduse sümptomid:

B6-vitamiin (püridoksiin)

Aitab kaasa järgmiste kehaosade või –toimingute normaalsele talitlusele: immuunsüsteem, hormonaalne tasakaal, ainevahetus, närvisüsteem, valkude jaotus, vaimne talitlusvõime ja punaste vereliblede moodustamine.

Vitamiinipuuduse sümptomid:

B8-vitamiin (biotiin)

Aitab kaasa järgmiste kehaosade või –toimingute normaalsele talitlusele: nahk, juuksed, ainevahetus, limaskestad, närvisüsteem ja vaimne talitlusvõime.

Vitamiinipuuduse sümptomid:

B9-vitamiin (folaat/foolhape)

Aitab kaasa järgmiste kehaosade või –toimingute normaalsele talitlusele: rakkude jagunemine, vere tootmine, vaimne talitlusvõime ja immuunsüsteem.

Vitamiinipuuduse sümptomid:

B12-vitamiin

Aitab kaasa järgmiste kehaosade või –toimingute normaalsele talitlusele: närvisüsteem, ainevahetus, vaimne talitlusvõime, immuunsüsteem, punaste vereliblede moodustamine ja rakkude jagunemine.

Vitamiinipuuduse sümptomid:

C-vitamiin

Aitab kaasa järgmiste kehaosade või –toimingute normaalsele talitlusele: naha, luude ja kõhre talitluseks vajaliku kollageeni tootmine, immuunsüsteem, vaimne talitlusvõime, raua imendumine. Kaitseb rakke vabade radikaalide põhjustatava kahju eest.

Vitamiinipuuduse sümptomid:

D-vitamiin

Aitab kaasa järgmiste kehaosade või –toimingute normaalsele talitlusele: kaltsiumi ja fosfori omastamine ja jaotus, lihased, luud, hambad, immuunsüsteem ja rakkude jagunemine.

Vitamiinipuuduse sümptomid:

E-vitamiin

Aitab kaasa järgmiste kehaosade või –toimingute normaalsele talitlusele: rakkude kaitsmine oksüdatiivse stressi eest.

Vitamiinipuuduse sümptomid:

K-vitamiin

Aitab kaasa järgmiste kehaosade või –toimingute normaalsele talitlusele: luud, vere hüübimine.

Vitamiinipuuduse sümptomid:

 

Kui teil on kahtlus, et kannatate vitamiinipuudusest põhjustatud haiguse all, paluge oma arstil kontrollida vitamiinide taset oma veres.
Kui teil diagnoositakse vitamiinipuudus, ravitakse seda suurte annuste vastava vitamiini manustamisega, kuni keha vajadus selle vitamiini järele on täidetud. Tavaliselt tuleb teil jätkata väiksemate annustega, millega tagatakse teie kehas ka edaspidi piisav vitamiinide sisaldus. Teie arst võib teid ka aidata ja anda toitumisalaseid soovitusi, veendumaks, et varustate tulevikus oma keha vajaliku koguse vitamiinidega.

 

Vaata rohkem: Möllers´s.ee

 
 

Sügis

tagasi

Teie keha püüab teile midagi öelda

Kas olete kindel, et saate kätte endale vajaliku vitamiinikoguse? Vitamiinipuudus võib ilmneda füüsilise sümptomina, mida on lihtne ära tunda, kui teate, mida otsite. Siin on meie kontrollnimekiri vitamiinipuuduse tuvastamiseks!

Vitamiinipuudus võib avalduda mitmete erinevate sümptomitena. Et olla terve, on oluline saada kätte kõik vitamiinid, mida vajate.

A-vitamiin

Aitab kaasa järgmiste kehaosade või -toimingute normaalsele talitlusele: nägemine, nahk, limaskestad ja immuunsüsteem.

Vitamiinipuuduse sümptomid:

  • kuivad silmad
  • vähenenud võime hämaras näha / kanapimedus
  • nakkustele vastupanuvõime vähenemine

B1-vitamiin (tiamiin)

Aitab kaasa järgmiste kehaosade või –toimingute normaalsele talitlusele: süda, närvisüsteem, energiatootmine ja vaimne talitlusvõime

Vitamiinipuuduse sümptomid:

  • keskendumisraskused
  • sõrmede ja varvaste tuimus
  • segadustunne
  • tasakaaluprobleemid

B2-vitamiin (riboflamiin)

Aitab kaasa järgmiste kehaosade või –toimingute normaalsele talitlusele: nahk, nägemine, ainevahetus, närvisüsteem, limaskestad ja punased verelibled.

Vitamiinipuuduse sümptomid:

  • suuhaavandid ja lõhed suunurkades
  • sügelevad silmad
  • kuiv nahk
  • rabedad, kergesti murduvad küüned

B3-vitamiin (nikotiinamiid/niatsiin)

Aitab kaasa järgmiste kehaosade või –toimingute normaalsele talitlusele: nahk, limaskestad, ainevahetus, vaimne talitlusvõime ja närvisüsteem.

Vitamiinipuuduse sümptomid:

  • nahalööve
  • oksendamine
  • kõhulahtisus

B6-vitamiin (püridoksiin)

Aitab kaasa järgmiste kehaosade või –toimingute normaalsele talitlusele: immuunsüsteem, hormonaalne tasakaal, ainevahetus, närvisüsteem, valkude jaotus, vaimne talitlusvõime ja punaste vereliblede moodustamine.

Vitamiinipuuduse sümptomid:

  • depressioon
  • krambid
  • aneemia

B8-vitamiin (biotiin)

Aitab kaasa järgmiste kehaosade või –toimingute normaalsele talitlusele: nahk, juuksed, ainevahetus, limaskestad, närvisüsteem ja vaimne talitlusvõime.

Vitamiinipuuduse sümptomid:

  • iiveldus
  • depressioon
  • lihasvalu
  • muutused nahal

B9-vitamiin (folaat/foolhape)

Aitab kaasa järgmiste kehaosade või –toimingute normaalsele talitlusele: rakkude jagunemine, vere tootmine, vaimne talitlusvõime ja immuunsüsteem.

Vitamiinipuuduse sümptomid:

  • iiveldus
  • kõhulahtisus
  • ärrituvus
  • unustamine
  • peavalu
  • aneemia

B12-vitamiin

Aitab kaasa järgmiste kehaosade või –toimingute normaalsele talitlusele: närvisüsteem, ainevahetus, vaimne talitlusvõime, immuunsüsteem, punaste vereliblede moodustamine ja rakkude jagunemine.

Vitamiinipuuduse sümptomid:

  • aneemia
  • kõhulahtisus
  • mäluhäired
  • valulik keel

C-vitamiin

Aitab kaasa järgmiste kehaosade või –toimingute normaalsele talitlusele: naha, luude ja kõhre talitluseks vajaliku kollageeni tootmine, immuunsüsteem, vaimne talitlusvõime, raua imendumine. Kaitseb rakke vabade radikaalide põhjustatava kahju eest.

Vitamiinipuuduse sümptomid:

  • naha ja igemete veritsemine
  • haavade aeganõudev ja valulik paranemine
  • ärrituvus

D-vitamiin

Aitab kaasa järgmiste kehaosade või –toimingute normaalsele talitlusele: kaltsiumi ja fosfori omastamine ja jaotus, lihased, luud, hambad, immuunsüsteem ja rakkude jagunemine.

Vitamiinipuuduse sümptomid:

  • immuunpuudulikkus
  • valu liigestes ja luustikus
  • kergesti murduvad luud

E-vitamiin

Aitab kaasa järgmiste kehaosade või –toimingute normaalsele talitlusele: rakkude kaitsmine oksüdatiivse stressi eest.

Vitamiinipuuduse sümptomid:

  • nägemishäired
  • ebakindel kõnnak

K-vitamiin

Aitab kaasa järgmiste kehaosade või –toimingute normaalsele talitlusele: luud, vere hüübimine.

Vitamiinipuuduse sümptomid:

  • ninaverejooksud
  • haavad, mis ei lõpeta veritsemist

 

Kui teil on kahtlus, et kannatate vitamiinipuudusest põhjustatud haiguse all, paluge oma arstil kontrollida vitamiinide taset oma veres.
Kui teil diagnoositakse vitamiinipuudus, ravitakse seda suurte annuste vastava vitamiini manustamisega, kuni keha vajadus selle vitamiini järele on täidetud. Tavaliselt tuleb teil jätkata väiksemate annustega, millega tagatakse teie kehas ka edaspidi piisav vitamiinide sisaldus. Teie arst võib teid ka aidata ja anda toitumisalaseid soovitusi, veendumaks, et varustate tulevikus oma keha vajaliku koguse vitamiinidega.

 

Vaata rohkem: Möllers´s.ee


 

Missugused teemad Teile rohkem huvi pakuvad?

 
 
 
 
 
 

Soovid reklaami meie kodulehele?

Soovid ennast reklaamida?
Võta ühendust reklaam@hooaeg.ee

Leidsid vea / probleemi?

Võta ühendust meie toimetusega. Mõtted ja ideed on alati teretulnud. Teavita probleemist.
 

HOOaeg | info@hooaeg.ee


edge team oü